Saturday, August 1, 2020

Contoh Ucapan Bela Sungkawa dalam Bahasa Inggris

Contoh Ucapan Bela Sungkawa dalam Bahasa Inggris
  • I’m sorry for your loss. I am keeping you and your family in my thought and prayer. (Aku turut berduka cita. Kamu dan keluargamu akan ada dalam doa dan ingatanku)
  • I was deeply saddened to learn the news. I express my sincere sympathy to you and your family. (Aku sangat sedih mengetahui beritanya. Kuberikan rasa simpati yang tulus untukmu dan keluargamu)
  • It’s terrible to hear that your father passed away. I offer you my prayers during this time of grief. (Sangat sedih mengetahui bahwa ayahmu meninggal. Aku panjatkan doa untukmu dalam masa duka ini)
  • My deepest sympathy goes out to you and your family. May God give you strength and peace in this dark time of your life. (Rasa simpatiku untukmu dan keluargamu. Semoga Tuhan memberikanmu kekuatan dan kedamaian di masa duka ini)
  • I’m sorry for your loss. Sending healing prayers and comforting hug to you and your family. (Aku turut berduka cita. Kukirimkan doa dan pelukan untukmu dan keluargamu)
  • This must be so hard for you. I pray that the love of God enfolds you during this time of sorrow. (Ini pasti sangat berat untukmu. Semoga cinta Tuhan menyelimutimu dalam masa duka ini)
  • I can’t imagine the sadness you must be feeling from your loss. I pray that God will give you the strength. (Tak bisa aku bayangkan kesedihan yang sedang kamu rasakan di masa duka ini. Aku berdoa semoga Tuhan memberikanmu kekuatan)
  • I’m very sorry to hear about your sister. May her soul be at peace with our God. (Aku turut berduka cita mendengar kabar tentang saudarimu. Semoga dia damai di sana bersama Tuhan)
  • Please accept my condolences. I want you to know that I am here for you, so please don’t hesitate to call me during this sad time. (Tolong terima rasa belasungkawaku. Aku ingin kamu tahu bahwa aku ada di sini untukmu, jadi jangan ragu untuk menghubungiku dalam masa duka ini)
  • My deepest sympathy on your sad loss. I hope that our God grants you and your family the strength and the peace during this difficult time. (Rasa simpatiku yang terdalam untuk dukamu. Aku harap Tuhan memberikanmu dan keluargamu kekuatan dan kedamaian selama masa duka ini)
  • I am so sorry to hear about your mother. She was a good person. May your memories of her help to sustain you at this sorrow time. (Aku turut berduka mendengar tentang ibumu. Beliau adalah orang yang baik. Semoga kenanganmu akan beliau menyanggamu di masa duka ini)
  • I am blessed and honored to have known your aunt. She was the nicest person I know, and I will miss her. My condolences. (Aku merasa terhormat dan diberkati untuk mengenal tantemu. Dia adalah orang yang paling baik yang aku tahu, dan aku akan merindukannya. Turut berduka cita)
  • We will never forget his kindness. May God give him eternal rest. My condolences. (Kami tidak akan melupakan kebaikannya. Semoga Tuhan menerima kebaikannya. Turut berduka cita)
  • Please accept my sincere condolences. I pray to God to bring you the much-needed strength and comfort during this time of grief. (Tolong terima rasa belasungkawaku yang terdalam. Aku panjatkan doa kepada Tuhan untuk memberikanmu kekuatan dan kenyamanan selama masa duka ini)
  • I am sorry to hear about your loss. May you take comfort in knowing an angel is watching over you now. (Aku turut berduka cita. Semoga kamu merasa baikan mengetahui bahwa sekarang seorang malaikat menjagamu)
  • You have my heartfelt sympathy. I am sure that you have wonderful memories that you will always treasure. (Rasa simpatiku yang tulus untukmu. Aku yakin kamu memiliki kenangan yang sangat indah yang akan selalu kamu kenang)
  • My heartfelt condolences go out to you and your family. Your grandma will be missed and she will never be forgotten. (Rasa dukaku yang tulus aku ucapkan untukmu dan keluargamu. Nenekmu akan dirindukan dan beliau tidak akan dilupakan)
  • I am sorry that it happened. Your brother was a great person. May his soul rest in peace. (Aku turut berduka hal ini terjadi. Kakakmu adalah orang yang luar biasa. Semoga dia beristirahat tenang)
  • This must be very hard for you, but I am sure that your mother is now in a special place where she is watching over us. (Pasti berat sekali bagimu, tetapi aku yakin ibumu sekarang ada di tempat spesial yang mana dia sekarang sedang menjaga kita)
  • I am sorry for your loss. May God forgive and accept your uncle’s soul. (Aku turut berduka cita. Semoga tuhan memaafkan dan menerima kebaikan pamanmu)
  • We just want you to know that we are really sorry for your loss. Your daughter was a wonderful person. May she rest in peace. (Kami hanya ingin kamu tahu bahwa kami turut berduka cita atas dukamu. Putrimu adalah orang yang luar biasa. Semoga ia beristirahat dengan tenang)
  • Words may not suffice to describe what we are feeling. Our thoughts and prayers are with you and your family. (Kata-kata saja tidak cukup untuk menjelaskan apa yang kami rasakan. Doa dan pikiran kami menyertaimu dan keluargamu)
  • Sending my condolences to you and your family. May God rest her soul. (Kusampaikan rasa belasungkawaku kepadamu dan keluargamu. Semoga Tuhan mengistirahatkan jiwanya)
  • I am deeply saddened by the loss of your best friend. May God give you the strength and comfort to deal with your loss. (Aku turut berduka cita atas kepergian sahabatmu. Semoga Tuhan memberikanmu kekuatan dan kenyamanan dalam menghadapi duka ini)
  • Our condolences on the passing of your sister. She was a wonderful woman. She will live on our memories forever. (Kami turut berduka cita atas meninggalnya saudarimu. Dia adalah wanita yang hebat. Dia akan selalu ada di dalam ingatan kami selamanya)
  • No word can express how sorry I am for the passing of your mother. May God forgive and accept her kind soul. (Tidak ada kata yang bisa mengungkapkan betapa berdukanya aku akan kepergian ibumu. Semoga Tuhan mengampuni dan menerima kebaikan beliau)
  • We are deeply saddened and affected by this tragedy. May she rest in peace. (Kami benar-benar sedih dan berduka atas tragedi ini. Semoga dia beristirahat tenang)
  • Nothing is more painful than losing someone you love so dearly. Sending my condolences to you for the passing of your aunt. May she rest in peace. (Tidak ada yang lebih menyakitkan dari kehilangan seseorang yang sangat kamu cintai. Aku sampaikan rasa belasungkawaku padamu atas kepergian tantemu. Semoga beliau beristirahat dengan tenang)

No comments:

Post a Comment